söndag 9 september 2012

Den allra första!


Någon gång ska vara den första till allting. Nu har jag då äntligen sytt min första body som Lillebror ska ha. Jag använde ett mönster från Ottobre 3/2011 och jag har förstått på andra bloggar att dem är stora i storlekarna. Jag ville ha en 68 så jag ritade upp storlek 62 istället+ snålade med sömnsmånen, men tja, de är verkligen stooora i storlekarna! Den blev snarare än 74!

Gör iofs inte så väldigt mycket, han lär växa i den fortare än jag hinner blinka. Hellre för stort än för smått. Men att det skulle skilja  mycket kunde jag inte tro. Det som ändå i mitt tycke var ett + på modellen är att "flärpen" i grenen är väl tilltagen vilket är perfekt när det används tygblöjor (och det gör vi ju förstås :D )

Och efter att ha satt i alla knappar med Prym-tången förstår jag också varför så många bloggare äger en kam press, ajajaj va öm jag blev i händerna ;)
Tyget är köpt hos Tyglagret i Visby.

Ha en skön söndag kväll!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Grattis till första bodyn. Den ser jätte fin ut!