tisdag 4 december 2012

Byxor till "Sticka o Skicka"



Slutdatum för Hemmets Journals insamling "Sticka o Skicka" för närma sig. Jag har haft några dagar fullspikade med en massa andra "måsten" som gjort att tiden vid symaskinen varit lika med 0, tills igår kväll. Lyckades äntligen få färdigt byxorna som jag ville ha med i paketet.
Modellen användes även under insamlingen till Nepal av Linda Westermark och nu råkade jag faktiskt ha mönstret (som kommer från SoS) hemma eftersom jag tänkt sy sådana till Lillebror. Alltså kände jag mig väldigt manad att prova på det nu till den här insamlingen. Väldigt enkel och snabbsydd byxa som tack vare sin modell har väldigt lång användnings-tid.



Tygerna har levt ett tidigare liv som gardiner och har värmt mina hyllor på tok för länge.



En hätta (Gynthers) som legat tillklippt åt Lillebror så länge att han växt ur den...harkel...får även den följa med.



Två Gynthers-omlottisar, som jag sydde medan Lillebror ännu låg i magen, har inte hunnits med att användas (lätt hänt i vårat överflöds-samhälle)  får istället göra nytta och värma en liten bebis i Zambia.


Min lilla Sticka o Skicka-låda har blivit full. Bebispaketen som delas ut brukar ibland även innehålla tvål, så några sådana skickar jag med också. Har även samlat ihop blöjbyxor från Imse Vimse i strlk NB till tygblöjorna som jag sytt.
Idag ska jag köpa hem en blå kartong från posten och packa allt så det hinner komma fram innan slutdatum för insamlingen.
Och vet ni, det lilla jag bidrar med inger ändå en sådan otrolig skön känsla i hjärtat!

Ingen kan ensam rädda hela världen, men alla kan vi hjälpa någon!

1 kommentar:

Emilia sa...

Vilket fint paket med fina sydda kläder du ordnat!