måndag 1 april 2013

Istället för godis i sitt påskägg



Lillebror har hunnit bli 8 månader. Än har han gott om plats i sin liggvagn, men jag hade ändå börjat snegla efter en sittvagn åt honom till "så småningom". Nya vagnar går bort för min del. Dem är flamskyddsbehandlade och innehåller diverse andra kemikalier för att tygerna ska utstå väta, smuts o kladdiga barnfingrar. Dessutom är dem gruvligt fula!
Älskar retrovagnar men då är det det där med gammal galon och pvc osv... Alltså; klä om en vagn i godkända material.
Jag saknar min gamla från -76, ärtgrön manchester med röd galonsits som min pappa kastade på tippen :( Men men, jag gör en egen då da!, tänkte jag.


Gunget är fantastiskt! Lillgubben Ozzy somnar på 2 min.


Lite roligt var att jag fick tag på samma tyg som det varit på orginaldynan, fastän i en annan färgställning. (Orginalet var blå).


Sammanlagt har jag lagt 7 timmar på putsande av chassit, men nu glänser det!!!


Till skillnad mot hur den såg ut när vi kom hem med den...halm, spindelväv och en liten odör av grisar (damen jag köpte den av bor granne med ön största svinproducent...).


Förutom vagn har jag iaf fått ihop en  tröja till Storasyster som fyllt 6 år :)


2 kommentarer:

Gelememos sa...

Vad fin vagnen blev! Tyget som du har till dynan är ju bara för härligt! :)

Fanzan kläder sa...

Vilken fin pärla du fått tag i....sen är det ju så,som du säger: dom gamla är ju bäst!!! Jag håller helt med. Jag har oxå retro vagnar.Glad för din skull att du fick tag i en kanon vagn..Ha det bäst...kram jenny