måndag 29 april 2013

Inför sommaren


 Till sommaren har Storasyster beställt "kort-ärmingar" som hon kallar dem för. Hon gick själv igenom mammas tyger och valde väldigt snabbt ut vilka hon skulle ha.
"Traktorer" var ett självklart första val och väldigt passande för den ganska så tuffa lilla damen.



Men sen blev det rosa för hela slanten, ett ganska otippat val.


Och det här tyget tillhör inte mina favoriter, iaf inte i den här färgställningen (det grön-blåa gillar jag bättre) men det har kommit med i ett "Hemligt paket" från JNY. Storasyster däremot tycker det är "häftigt", så mamma fick blunda och sy ;)
Mönster från Ottobre 1/2012

Lillasyster har nu även hon kommit med önskningar om tröjor till sommaren, hon vill ha en "Ella-tröja", vad det nu är....Men nu har jag tagit en liten paus från trikå-tygerna ,som jag i ärlighetens namn tycker är lite tristare att sy i än återbrukade. Efter så mycket nytto-sömnad så längtar jag efter ren och skär nöjes körning av symaskinerna.

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Blunda och sy lät ju lite spännande...
Kul när de vet vad de vill, även om man inte alltid är enig..

Gelememos sa...

Superfina!