fredag 3 maj 2013

Trasiga jeans blev en skötväska



Fick ett ryck en kväll och slet fram min gamla Husqvarna Automatic, den som jag använder på sommaren ute på verandan. Vet inte om det är sommar-feelingen jag saknade eller helt enkelt den underbara maskinen som syr såå fint och både låter och doftar på ett helt speciellt sätt. FÅR man va så nördig om sin symaskin ;)

Iaf så i samma veva hade jag rotat bland "göra-om-högen" och hittade ett par jeans med ett stort hål i grenen. Några timmar senare hade jag en stor väska som rymmer många tygblöjor till Lilleman, mat, extrakläder, ja allt som behövs när man är på vift med dem små.
Innerben-sömmarna fick bli axelremmen som jag sydde fast i hällarna. Satte i anorak-knappar i "midjan" att stänga med och även på bakfickorna (som ju inte syns på bilden) så dem "facken" går att stänga, perfekt till mobilen tex. Ska nog sätta i en knapp till där bredvid gylfknappen dock, men i övrigt blev jag riktigt nöjd. Den blev väldigt "Jag" :)

Ha en fin dag i vårsolen!

1 kommentar:

Fanzan kläder sa...

Tuff väska.Roligt att ha det ingen annan har.Tyckar att det är kul att du är så "nördig" på din maskin,haha,det ska och får man.Ha en trevlig helg,kram jenny