onsdag 15 maj 2013

Jippi-Romantica-Oh-Yes-blus blev klänning åt dottern


Drabbades av nån typ av nostalgi-bacill eller nåt åt det hållet. Jag skulle göra en Jippi_Romantica-Oh-Yes- blus åt mig själv och letade fram detta äppeltyg och klippte till. Till saken hör att det är från min mammas gamla tyg-gömmor och jag hade en klänning av det (sydd av mams förstås) när jag var runt 4 år. Ååh vad jag gått och klappat på det där tyget. Velat göra nåt till töserna av det, men inte kunnat bestämma mig. Så det fick bli åt mig själv, nästan! För när jag satt där vid symaskinen insåg jag att "nää, jag kommer inte sätta på mig en blus med äpplen...nää, hur mycket jag älskar det här tyget som kommer jag inte göra det... :(
Modellen var tack o lov tacksam att enkelt ändra till Ella, så blusen blev en kort klänning i singoalla-modell istället. Och jag får nöjet att se dottern svaja runt med samma tyg som jag själv haft.


Ur samma bok (made by me, sybloggernes beste syoppskrifter) hittade jag näsduksfodral. Min gammel-moster frågade om jag inte kunde göra ett sånt åt henne efter att hon sett de säljas på någon marknad. Jo då, hon fick ett, mormor också och två stannade här hemma och några till åkte med till sonens klass lotteri och hann inte fastna på bild. En bit äppeltyg och resten fd gardiner.

God Natt!

1 kommentar:

Emilia sa...

Mysig klänning och söta fodral!