söndag 26 maj 2013

En djup-dykning i Ufo-lådan



Ibland blir saker liggande onödigt länge. I ett försök att råda bot på att Ufo-lådan skulle svämma över gjorde jag ett ryck och dök på det med bestämdhet "Nu-ska-det-här-bli-färdigt!".

Nattlinnen till systrarna i Barbapappa-tyg från Jysk som legat sen innan jul (var tänkt som julklapp...). Bättre sent än aldrig. Sydda i singoalla-modell och fållade med kedjesöm (kommer bättre och bättre överens med Covern, den är bra till mycket! :)



Ärmlös top efter Meedoms bok som legat sen förra sommaren!!! Var tänkt till storasyster, men får bli till den yngre madamen istället. Tur dem ligger storlekarna efter sig när mamma ska ha sån hiskelig tid på sig att bli färdig. Skyller på Lillebrors anländande där ;)


Mors dag idag, men jag har ingen mamma i livet att fira idag. I år är det redan 15 år hon varit borta...
Men hon finns ändå alltid med mig.


Jag däremot har blivit ordentligt firad av min familj  :) Den här sommaren ska jag slippa stå i köket varma dagar och baka bröd. Det fixar bakmaskinen.

Hoppas att ni också haft en fin Mors Dag!

2 kommentarer:

grønn sa...

SÅ deilig å få ryddet litt i UFOene :-) Fine kjoler du har laget til jentene dine! Og en brødbakemaskin er nok gost å ha :-)

Syserine sa...

Så himla skönt att få saker färdigt! Jag borde också djupdykning... Fina plagg!