tisdag 21 maj 2013

Jippi-Romantica-Oh-Yes-blus my way


Den förra Jippi-blusen blev ju istället en klänning till lilla dottern, men jag ville så klart testa att göra en annan åt mig själv. Fick bli en i min favoritfärg blå istället.
I samma veva som jag höll på med den kom det ett paket från Skövde Symaskiner med vacker tråd och ett par pressarfötter till Covern.

Passande nog (!) blå tråd i olika nyanser så naturligtvis skulle det provas på en gång.
Hopplöst att fota i det dassiga ljuset (går dock att klicka på bilderna) men det är i allafall en melerad tråd som jag använde att sy fast resåren med.



Tror denna kommer bli en ny sommar-favorit i min garderob.



Ena dagen lattja med den nyaste maskinen i parken, andra dagen den äldsta. Solhatten (som var orsaken till att Husqvarnan började ryka). Gynthers mönster på solhatt klippt av ett jeans-ben. Sen satt jag bara och testade olika sömmar på sidostyckena hej vilt :)
Sömnad som skedde cirkus halv i midnatt på fredagkvällen i väntan på att stor son skulle hämtas hem, så inte ett dugg genomtänkt ;)


Satt som smäck och har varit väldigt användbar under de senaste dagarna ( fast just idag hade det varit bättre med en sydvest).
Lilleman brukar skrika och härja hjärtskärande när det ska på en mössa (o strumpor!) och illa kvickt försöka slita av sig den. Trodde aldrig den här skulle få sitta utan knytband, men det har den fått gjort, så jag skippar knytbanden trots allt.
Och ja, det är en femtimmars-kofta han har på sig. Stickad innan han föddes.

Nu vill syrrorna ha varsin hatt dem också, så jag får väl leta reda på flera jeans-ben ;)

Tjipp!

Inga kommentarer: