måndag 18 september 2017

En himla massa baggypants

Först var det äldsta tösen som var i ett akut behov av byxor. Sen ville syrran också ha. Och sen gick Ozzys låda igenom och det blev även där ett skriande behov av flera byxor i en storlek större. Ungar har ju en tendens att växa som ogräs över sommaren, mina inget undantag. Jag har med andra ord sytt byxor så det, helt ärligt, står mig upp i halsen ;)
Modellen är Hallonsmula designs Baggypants. Paret med kängurur är slim-modellen. Nu tänker jag övergå till något annat ett tag. Nån tröja eller kalsonger, vad som helst, bara inte baggypants!

Ozzys enda önskemål var att ett par skulle vara traktorer på, f.ö. fick mamma fria händer.




Ella önskade kängurur och zebror.


Och Lowes val av tyger. Har fått 40+ ögon (som min mindre finkänslige optiker kallade dem) så att sy med svart är numera en mardröm för mig. Lyckligtvis är den svarta mudden slut nu, så jag slipper pina ögonen på ett tag ;)


Hoppas få någon ordning på bilderna, trots mitt totalt otekniska kunnande. Problemet för mig numera är att alla foton är i mobilen och ibland bloggas det från den och ibland från min stenålders dator (iaf så länge det går att få liv i den :p ) Så, hav tålamod!

Hoppas på en fin början på veckan

1 kommentar:

Syserine sa...

Vad roligt att du har börjat blogga igen! jag bloggar faktisk fortfarande. Gillar att ha ett litet arkiv över mina grejor.