söndag 17 september 2017

Muddjeans

Nånstans på Facebook snubblade jag över skurkans återbrukade muddjeans och det var något jag ville testa. Hon har gett ut ett mönster på dem,  men det har inte jag köpt utan bara kollat tuten på nätet. Använde ett annat byxmönster från Meedom,  kortade bara av midjan.
Riktigt bra och roligt sätt att återbruka gamla jeans till riktigt tåliga o lekvänliga byxor till barnen. Ozzy är nu 5 år och drar 122 så till honom krävs det ganska stora jeans, större än mina avlagda. Men jag fyndade vida 42:or på Kupan för 15kr paret. Till Eddie räckte mina gamla till. Satt dessutom i resår i hans midjemått eftersom den killen är smal som en pinne 😊
Igår hade vi en härlig utflykt i skogen. Idag regnar det igen, så jag ska försöka få bort lite ufon från högen.

Inga kommentarer: