onsdag 16 januari 2019

Muddar/ Pulsvärmare med dalamönster



Har stickat ett par muddar till ifrån boken Sticka svenska mönster (Maja Karlsson) i garnet Novita 7bröder. Dessa är till en god vän 💜 som har problem med värk i sina handleder. 


Dagarna ränner iväg i en hiskelig fart. Nu i januari har jag heltids-jobb, så tiden jag tillbringar hemma är knapp och full av bestyr med barnen. Det är dessutom en extra tuff period just nu. Efter ett väldigt stökigt jullov tog vi nämligen beslutet att dotterns som har diagnos skulle sluta med sin medicin. Vi kände att hela situationen blev ohållbar, både för henne, men även för övriga i familjen. Vi kände inte igen dottern alls. 😔 Men att ta bort en medicin löser inte allt bara så där poff! Men vi är på väg mot en ljusning i alla fall. Som det känns idag åtminstone. För det är ju lite så när man har barn med diagnos (-er), att allt går upp och ner och saker kan skifta snabbt. 😱 Väldigt snabbt ibland. Är glad att jag har mitt jobb med goa arbetskamrater och goa ungar som gör att jag orkar med all turbulens här hemma nu. 😊 


Ha en fortsatt skön kväll! 😘 

Inga kommentarer: