torsdag 4 mars 2021

Vintergatan sockor 🧦







Ytterligare ett par sockor till mig själv där jag tagit inspiration från Majja Karlssons bok Trettiofem sockor. Mönstret på skaftet är från hennes socka Vintergatan, men jag använde ett tjockare garn (Järbo Raggi) och stickade resten av strumpan som mina vanliga raggsockor med förstärkt häl och uppifrån och ner.



 Nu har vädret gjort en totalomvändning och vi har inte direkt raggsocks-kyla längre, men det kommer en vinter igen så jag fortsätter med min strumpstickning ett tag till 😊 
Vi har nu sportlovs-vecka och alla barnen är hemma och lediga. Jag har dock inte kunnat vara något ledig, schemat har varit totalt packat mån-ons. Den här kursen som är "barnlitteratur och berättande" är otroligt rolig, men också väldigt intensiv. 😅 Dessa veckor har varit snudd på "korvstoppning" och otroligt stressigt. Idag och imorgon har jag ändå lite luft i schemat så ska ta tillfället i akt att få in lite sportlovs-feeling med barnen. Inte för att dem har klagat, men kan inte vara så roligt med en mamma som sitter framför zoom hela dagarna. Ärligt talat så är det inte så roligt för mamman heller, man känner sig smått "zoomifierad" efter tre heldagar i den plattformen 🥴




Ha det bäst!
😘😘



Inga kommentarer: