lördag 20 februari 2021

Med inspiration från Trettiofem sockor


 Med en smula "man tager vad man haver" och inspiration från Maja Karlssons bok Trettiofem sockor blev det ett par som ser ut som "Tilja". Jag har dock stickat dem uppifrån och ner efter den vanliga modellen raggsockor med förstärkt häl som jag brukar göra och inte gjort efter hennes beskrivning med tå-upp och kortvarvshäl. Använde ett par restnystan av Järbo Raggi som jag hade i gömmorna. 

Veckan som varit har präglats av intensivt pluggande till tentan, skriva tenta och sen start av ny kurs, så känns lite extra skönt med helg nu, även om jag har en hel del att läsa i och med kursstarten. Idag tänker jag dock inte ägna mig åt det utan nu ska det skruvas ihop en voljär till mina zebrafinkar som ska få större boende 🥰 Gissar att det kommer bli väldigt uppskattat av dem (minus den delen när de ska fångas in och flyttas över då förstås...😅) .


Ha en fin helg!
😘😘





Inga kommentarer: