tisdag 3 augusti 2021

Stickat o virkat till Novy Dom




Fortsätter med att fylla min låda till Novy Dom i Ukraina. Senast blev det ett par raggsockor färdiga. Dessa i storlek 31-33 stickade av ett nystan Järbo Raggi.
 

I förra veckan tog jag vaccinationssprutan dos 1. Förutom en svullen ond arm så kände jag inget av någon reaktion förrän i söndags då jag blev något så fruktansvärt trött (och irriterad 😉). Så där totalt urlakad och förlamande trött.  Hela dagen tillbringade jag halvt om halvt slumrande på soffan med virkning och brittisk serie. Blev klar med två Merlin halstuber så säg det onda som inte har något gott med sig. 🙏 Merlin virkas i dubbelt garn o den på bilden ovan är virkad av ett melerat nystan och ett enfärgat grått Ullis (Rusta).

Och denna är gjord av två nystan melerat Ullis. 

Får se vad jag mer hinner få färdigt tills lådan ska skickas i nästa vecka. 😊


Ha en fin kväll!

😘



Inga kommentarer: