söndag 7 mars 2010

Sportlov, 3-årskalas o en massa brallor





Nej, jag har inte ramlat av jordens yta :) Bara försökt tillfriskna och sedan haft sportlov med HELA familjen hemma. Förutsättningarna hade ju kunnat vara lite bättre då, sambon var hemma pga rejäl förkylning, men men, man ska inte klaga ;) Sportlov här innebär den traditionsenliga fotbollsturneringen Krullis Cup för alla skolungar. I år var tre av mina barn med och det blev två dagar i Hemse-hallen för oss. Några vinster, några förluster, K gjorde ett mål :))) och det var precis så roligt som det ska vara. Härligt med en turnering där faktiskt ALLA får vara med. Många ungar spelar aldrig fotboll annars men är varje år med i Krullis (så var det för mig när det begav sig, Krullis har hållit på i X antal år). Mera snö fick vi under veckan, kylan har hållit i sig, men även en hel del solsken.L fyllde 3 år under veckan oxå o det firades i dagarna två. Och vad önskar sig en 3-årig tjej mest av allt? jo, en.....TRAKTOR! Har man fyra äldre brollor så har man :)
En underbar o skön vecka med bara en nackdel; den gick alldeles för fort. Hade gärna haft alla hemma en vecka till!
Sy-tiden har varit något begränsad under veckan, men jag har så smått börjat glutta framåt mot vad tjejerna ska ha i sin garderob till våren o sommaren :) Verkligen härligt att planera det! Men veckan innan syddes det byxor på löpande band till flickorna. Man skulle kunna tro att jag gillar att klä dem i lika kläder men faktiskt inte! Syr visserligen många lika plagg till dem, men de har dem aldrig på sig samtidigt.
Mönster är från Meedoms bok.
Tyger; lila velour o mudd från Stoff o stil, det svarta o båda randiga från Shop Handarbete
Varför får jag inte fotona där jag vill o i den ordning jag tänkt???? Måste undersökas, men det får bli en annan stund. Nu är det film-tajm :)

Inga kommentarer: