söndag 29 september 2013

Kommer att vara tyst här ett tag till :(



Hösten har kommit på allvar och det är bitigt om de små öronen tidiga mornar på väg till skolbussen. Lilleman fick därför en lite varmare mössa med igelkottar som matchar hans bruna yllejacka såå bra. Fodrad med velour.


Och systrarna har fått varsin "bambi"-mössa, bara det att den ena visst ligger kvar i skolan...


Likt alla barn så växer Lilleman som ett litet ogräs och det blev akut tomt på tillräckligt långa byxor i hans låda. Tiden var knapp så akut-sydda efter Meedoms mönster, två par i velour och ett par pyjamas-brallor.
Alla tyger från JNY design.


Och så blev det två blöjbyxor till paketet som ska till Manduar.

Det är ganska tyst här på bloggen (o har väl så varit under hela sommaren). Kommer att bli så ett tag framöver. Inte för att jag på något vis slutat sticka/sy men den mesta tiden lägger jag på något helt annat för tillfället.

Min pappa har varit sjuk med cancer under en längre tid. Efter en tids sjukhusvistelse har han sen vecka tillbaka fått komma hem igen. Tyvärr inte alls för att han blivit bättre. Tvärtom. Det är för att få tillbringa sin sista tid, i hemmet, med vården förlagd där.
Dessa veckor har varit alldeles snurriga för mig (som enda barn så står jag själv med detta) att få allting att klaffa med hemtjänst, hemsjukvård, kontakt med onkologen, ordna med mat åt honom osv osv. Allt för att han ska få ha det så bra som bara möjligt den tid som är kvar.
Mitt i allt det praktiska så står jag dessutom inför det faktum att jag snart mister min käre lille pappa och mina barn sin moffa....i samma elände som tog min mamma för 15 år sen.
Så, det kommer vara tyst här ett tag till. Tills vi kommit fram på andra sidan.

Var rädda om varandra!

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Kramar till dig,och ta hand om dig själv också, mitt i det ansvar och allvar du står!

mulliga m sa...

Fuck cancer! Jag förstår att du har en jobbig tid framför dig. Kramar till dig.