onsdag 20 maj 2020

Jollyjacket


Mina skills inom virkning är väldigt begränsade, trots antalet år sedan mamma lärde mig det. Eller så har jag kanske lyssnat lite för mycket på den där rösten i huvudet som med jämna mellanrum talar om för en att "nej, det där kan du inte, gör något annat" 😝 Den rösten ska man inte lyssna på, man ska vara mera som Pippi och säga åt sig själv att "det där har jag aldrig gjort, så det kan jag säkert". 😁 Så i lördags blev det en Jollyjacket virkad till slut, så länge som jag tittat på den i boken men inte vågat testa. Och vet ni?  Den var inte alls svår att göra! 👍 Blev färdig samma dag, så det säger en del om hur fort man gör den. Så nu ska det bli flera sådana virkade. Börjar bli en liten smula trött på att bara sticka mössor 😅
 Även denna åker så småningom till Läkarmissionens insamling till Panzisjukhusets förlossningsavdelning i DR Kongo. Beskrivningen finns i boken nedan ⬇⬇, en guldgruva om man stickar till välgörenhet. Använde Novita Holly, ett nystan (50 gram)  räckte precis då jag lade till ett varv på längden utöver vad det stod i beskrivningen. Sen plus lite vitt till kanten. Virknål nr 4,5.




Är nu ledig i några dagar. 😊 Gjorde examination för fjärde kursen (pluggar till barnskötare på distans för de som inte vet) igår kväll.👍💪 Som läget är nu med Corona osv så tänkte jag att det är lika bra att fortsätta pluggandet över sommaren. Vikariaten inom barnomsorgen är näst intill obefintliga just nu och något annat sommarjobb lär man heller inte få tag i som det ser ut på arbetsmarknaden f.t. Nästa kurs börjar på måndag, då är det dags för specialpedagogik (super-duper-intressant!) Sen hoppas jag komma in på högskolan till hösten, det beskedet kommer ju inte förrän i juli, men håll tummarna ✊



Må så gott!

😘😘




Inga kommentarer: