måndag 5 april 2021

Färggrant


Ytterligare en klänning som jag fjort till insamlingen "Barn får barn" i Guatemala. Även denna är gjord i Hobbi Rainbow Cotton som är ett bomullsgarn som lämpar sig väl till barnkläder för det är både mjukt och slittåligt. 

Ser nu fram emot påsklovs-veckan. Barnen är lediga och hemma hela högen. Jag är dock inte ledig (förstås), men schemat är åtminstone mera luftigt mot hur det såg ut på sportlovet. Då var jag en väldigt tråkig mamma som mest satt i zoom större delen av dagarna. Riktigt så illa ser det inte ut den veckan som kommer plus att de uppgifter jag har att göra kan involvera barnen på olika sätt. Bland annat har jag en uppgift i bild där jag ska prova på olika målningstekniker som man kan använda i förskolan och de ser redan två av mina "pyssligaste" barn fram emot.



Ha det gott!
😘


 

Inga kommentarer: