onsdag 31 mars 2021

Virkade klänningar till Guatemala




 Har virkat två klänningar som ska iväg till den insamlingen som jag tjötat om i tidigare inlägg. Denna gången i Hobbii Rainbow 8/8 som är ett bomullsgarn och passar till ändamålet. Dessa ska skickas till Guatemala, så plaggen behöver vara svala.


På båda har jag utgått från Jollyjacket på oket och sedan gjort ökningar på kjoldelen. Modellen är lika på fram- och baksida och jag hade egentligen tänkt att knäppningen skulle vara bak, men det kan bäraren få avgöra vilket blir bäst 😁 Båda är i storlek 2 år cirkus.


Här kan man läsa om den insamlingen som pågått under mars månad. Imorgon är det dags för en ny och redan nu är  man ju nyfiken på vad det kommer att bli. 😅 För att inte tala om hur nyfiken man är på när ansvarige insamlaren summerar hur många barnpåsar de har fått ihop. Många! vågar jag tro.

Nu ska jag ut och plocka påsk-ris och sätta i mina virkade "påsk-krumelurer" som jag gjorde förra året i det. Dem kan man se här om man är nyfiken på dem. Sen ska jag bara njuta av att vara ledig i fyra härliga dagar. Bara vara, promenera med hunden, lapa sol (hoppas jag!), och lattja med ungarna.  Det enda jag "måste" göra är att läsa några sidor till tisdagens första bild-seminarium. Och så ska jag åka till optikern sent i morgon eftermiddag och hämta nya glasögon. Det ska bli skönt! Äntligen kunna se klokt igen 👍😅


Ha en fin kväll!

😘😘





Inga kommentarer: