söndag 7 mars 2021

Färgglada syltasockor 🧶




Efter att ha provat att sticka första paret syltasockor fick jag mersmak, så det blev ytterligare ett par. Även dessa i ett flerfärgat Järbo Raggi (nr 15143). Beskrivningen jag har följt är denna från Allas, men det finns flera olika. Bara att googla "syltasockor" eller "dragspelssockor" så hittar ni 👍
 

Hur många sockor kan man sticka på samtidigt? "Många" om man ska tro vad man hittar i mina gömmor. Så nu har jag lovat mig själv att jag ska sticka klart alla redan påbörjade innan jag startar upp något nytt stick- eller virkprojekt. Har blivit väldigt sugen på att virka igen,🙊 var ett tag sedan sist...🙉 Men det får bli när alla sen var det ja! 😁

Idag blir stickning till Vinterstudion för hela slanten. Har blivit förkyld och känner mig inte alls pigg 😷 Som tur var ägnade jag större delen av lördagen till studierna så jag har "råd" att vara lat och ledig idag. Förutom seminarium och föreläsning väntar två examinationer (av fyra på denna kurs) nästa vecka, så håll tummarna för att jag piggnar till igen efter dags vila ✊


Ha en fortsatt fin söndag!

😘😘






Inga kommentarer: