torsdag 8 april 2021

Virkat en till 🧶





Lyckades hinna få färdigt en klänning till som ska få åka iväg till insamlingen "Barn får barn" i Guatemala. Använde ett gratis-mönster från Falk Garn som du kan hitta här. Istället för knäppning hela vägen fram gjorde jag bara knäppning på den övre delen bak och virkade ihop kjoldelen.

Har varit en riktigt skön vecka med påsklovs-lediga barn, det trista vädret till trots. Vi har haft flertalet mysiga målar- och pysselstunder tillsammans. Jag hade bland annat som uppgift att prova på några olika målnings-tekniker som man kan använda i förskolan som dem naturligtvis också var pigga på att prova. Det fick igång mig ytterligare med att måla och teckna, något som jag gjorde mycket som yngre, men har hänt ytterst sporadiskt på senare tid. Det är så otroligt rogivande att sätta sig med block och penna 🥰🥰 vilket jag hemskt hemskt gärna skulle göra även nu, men det får vänta. Måste förbereda mig för morgondagens seminarium i musik istället med att nöta in gitarr-ackord....😅


Må så gott!
😘




 

Inga kommentarer: