måndag 12 september 2011

Minskat lite på Ufo-högen

När sy-lustan kom tillbaka lite smygande så där så kändes det vettigt att ta itu med den översvämnings-stora ufo-högen. Det mesta var i och för sig sommar-plagg som antagligen får ligga till sig till nästa värme-period, men en del funkar även under kyligare dagar. T-shirtar t.ex. används ju även vintertid, om än med något mera över. Alltså fick moln-tröjan bli färdigställd. Inga konstigheter här inte, tyg från JNY och trikåsnedslå i marinblått från Bibbis. Mönstret är från SoS.

Underkläder är inte dumt det heller på vintern ;) Mönstret från SoS, snedslå från Bibbis. Leggings kan användas som pyjamas byxor vilket storasyster är i ett akut behov av. Mönster Meedom form 0. Tygerna från Shop Handarbete. Ett par benvärmare låg också färdigstickade i högen, skulle bara fästas trådar. Garnet är Mark&Kattens Carro Magic. Matchar storasysters tröja som jag stickade i vintras som hon ännu kan ha.

Och en kortärmad top till mig själv. Även här ett mönster från SoS, fast jag kortade av ärmarna ganska rejält från deras kortärms-variant. Tyget har jag fått från sonens fröken och jag bara älskar lapptäcks-mönstret!
Fast nu har symaskinerna fått vila i några dagar igen, ofrivilligt förstås, men tiden har inte riktigt räckt till mellan tandläkarbesök,utvecklingssamtal, torkning-av-snoriga-näsor, host-nätter födelsedagsfirande och bak-dagar. Medan jag fotade o skrev det här roade sig jäntorna med vattenfärg. Att jag numera har ett bitvis gul-o-lila-prickigt köksgolv är ett tämligen billigt pris. Kreativitet ska uppmuntras!
Med hopp om en lugnare vecka, ha en härlig måndag! (Här blir det nu stickning till Peter Pan fram till lunch). Posted by Picasa

1 kommentar:

Sork u Töis sa...

Oj vad du har legat i! :)Men visst är det skönt att få bort lite ufon ibland!