onsdag 28 september 2011

Små-stickat o husets lejon

Oj, vad det har varit tyst här länge! Lite för att jag inget sytt på länge förstås. Stickar gör jag däremot mest hela tiden men...det finns ett stort MEN; Varför jag aldrig kan börja på EN sak och göra den färdigt innan nästa grej kommer på stickorna. Eftersom jag alltid har sjuttielva grejer på gång blir ju aldrig något färdigt! Eller? Jo, till slut så blev åtminstone alla trådarna fästa på de nya make-up-padsen. Och skam skulle väl vara annars när de faktiskt bara är ett lite "vid-sidan-av-projekt" som jag suttit med vid datorn medan jag väntar på att mitt på sistone extremt seeeega bredband ska ladda....Ingen tid får slösas bort!

När jag låg på knä där ute i gräsmattan med kameran i högsta hugg höll jag på att få en infarkt när hus-katten kommer smygande lika ljudlöst som lejonet på savannen. Undrade väl va 17 husmodern höll på med där bland löven.

Sur blev han också...

Fast det gick över så fort matte började vispa med ett torrt löv. Lekfullheten är det inget fel på hos denna vuxna (?) herre.
Så, fast jag egentligen hade ett annat färdigställd plagg att visa så får det va till en annan dag. Jag kan bara ladda upp 4 bilder i taget från mitt bildredigerar-program...
Hoppas att ni njuter av hösten. Nu gör iallafall jag det. Efter ett par alldeles fullspäckade veckor har det äntligen blivit tid för skogspromenader-och-ta-dagen-som-den-kommer-dagar...iaf för nån vecka framåt. *Härligt härligt*
Ikväll blir det lite levande ljus, liiite kladdkaka och mycket stickning :)
Hoppas att ni har en mysig kväll framför er också!

Inga kommentarer: