onsdag 7 september 2011

Bortglömda täcken

:
När jag satt vid datorn och kollade igenom foton från sommaren så hittade jag lite obloggat som jag faktiskt hade glömt bort helt och hållet. Dels det här täcket med Karlsson på taket som jag sydde till Hantverksmarknaden som jag var med på i somras. Tyget med Karlsson var en fläckig gardinkappa som jag hittade i "skänkes-korgen" på Kupan för länge sedan. Trots alla fläckar gick det att få ut några lapptäckes-lappar. Resten av tygerna är även de bitar från diverse gardiner o påslakan.

Baksidan är fleece från SoS. Det här täcket var spjälsängs-storlek.

Och så hade jag även gjort ett i vagn/vagga storlek i lite "pojkigare" färger. Även här bitar från diverse gardiner o påslakan.

Efter nästan hela två månaders uppehåll från symaskinen så blev det lite sytt igår! Suget efter att sy något igen har funnits där ett tag, men konstigt nog är det som att ju längre tid som går, desto svårare är det att väl ta och sätta igång. Ufo-högen bestod dessutom mestadels av tillklippta sommarplagg vilket kändes tämligen o-inspirerande att ta itu med...Det mesta av dem tänker jag (utan dåligt samvete) lämnar därhän till nästa vår. Som tur är har jag två flickor i storlekarna efter varann, så det kan få ligga till sig åt lillasyster till nästa sommar :) Får ta och ladda kamera-batterierna så att det jag faktiskt fick färdigt kan fastna på bild också. Kanske kan bli något mera gjort idag eftersom det är lite sjukstuga här hemma (samt att det är regn-höst-rusk-väder ute). Lillasyster har blivit ordentligt förkyld och storasyster verkar haka på. Då brukar lugna aktiviteter som "sortera-mammas-knappar" eller bygga en koja i sy-rummet vara som bäst.
Ha en underbar dag! Posted by Picasa

2 kommentarer:

Maria sa...

Bra sätt att ta tillvara ett tyg med fläckar. Blev väldigt fina täcken!

Emilia sa...

Fina! Så bra att det gick att klippa ur lappar från det det fläckiga tyget!