onsdag 8 februari 2012

Sommar-planer i minusgrader

Känns ju lite absurt att sitta och planera sommargarderoben för flickorna när kvicksilvret har legat en god bit på minus-sidan, men jag har mina anledningar, believe me! :) En halvmeter molntyg från JNY räckte just precis till en kortärmad sommar-tunika. Utgick från vanliga t-shirt mönstret från SoS som är breddat lite grand och tilltaget på längden. Fållar med dekorsöm istället för tvillingnål nuförtiden, tycker det är lite tjusigare ;)

"Stumpen" som blev över från halvmetern räckte till ytterligare ett par underbyxor. Även där är mönstret från SoS.
Ha fortsatt fin dag! Posted by Picasa

3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jag har ju mina gissningar om dina anledningar...Finfina moln, de gör sig absolut bäst mot blå bakgrund! Så traditionell är jag...

Syserine sa...

jag har också mina misstanker : ) Det brukar i alla fall att bli lite sytid på våren tycker jag, då är det ljust, jag vill vara ute, vara i trädgården. Så jag har börjat tänkte lite på sommarn jag också faktisk.

Syserine sa...

jag har nog också gissat ett tag : ) men jag planerar också, våren är utetid för mig och då brukar det bli lite vårsömnad!