torsdag 23 februari 2012

Glädjande besked o några dregglisar

Som några av er redan anat så väntas till tillökning i familjen <3 men vilken turbulens den krabaten orsakade i veckan! Förra veckan åkte vi på rutin-ultraljud, men barnmorskan "hittade" något som hon inte helt kunde garantera att det var normalt. Efter lång väntan fick vi höra att ul-läkaren ville att vi skulle skickas till Karolinska för nytt ultraljud!!! Som att få ett spann kallvatten över sig är väl en underdrift att säga, även om barnmorska gång på gång påpekade att vi skulle tänka positivt för allt annat såg alldeles bra ut, bara det att...
Efter några hemska dagar hemma i ovisshet var det dags att sätta sig på färjan, åka upp till S-holm, sova på hotell och våndas en halv dag till innan vi äääntligen fick komma in till världens underbaraste överläkare, som redan efter ett par minuter lugnande sa att allt såg alldeles finfint o normalt ut, inga konstigheter alls. Otroligt lättade har vi då kommit hem igen. Äntligen kan jag fortsätta min planering av bebis-garderoben :D En aningens lättare nu också eftersom vi även fick reda på könet på Karolinska....

Dem här syddes någon vecka före UL så dem avslöjar inte så väldigt mycket. Molntyg från JNY förstås, baksida av en brun och en röd velour-stuv från Kupan.

Kaniner från JNY med baksida av röd fleece, randig jersey med baksida av röd velour, bitar från Kupan. Och Tack Retro-stuff som tipsade om att vänd-sy dregglisarna istället. Det gick ju bra mycket fortare!

Ha en härlig kväll!!!!Posted by Picasa

7 kommentarer:

Mångmamma sa...

Men så roligt!
Grattis och lycka till!
När är det dags?

Heimlaga sa...

Grattis! Skönt att allt ser bra ut!

Helena sa...

Men oj!!! Jag är helt clueless...har inte anat ett dugg...men det är klart jag är ju helt inne i min egen graviditetsbubbla;) Jättestort grattis till er!!! Blir det 7:e barnet då??? Vad duktig du är som syr till bebisen. Själv syr jag bara till andra...haha. Skönt att höra att allt var bra med den lille/a:)

od Andulky sa...

Stort stort grattis!!!

Emilia sa...

Söta dregglisar och vad skönt att allt var bra!

Anonym sa...

Grattis! Vad skönt att allt slutade bra. Lycka till nu.

Unknown sa...

Grattis! Jag hade nog funderat, det blivit så många stickade bebisbyxor :-).