torsdag 1 mars 2012

Våren är här!

Oj oj oj, vart tar dagarna vägen. Känns lite som att jag glömt bort bloggen ett tag. Är så inne i min lilla bebis-bubbla och så är det sportlovs-vecka= alla ungar hemma *myyyys*. Och dessutom fyller Lowe hela 5 år imorgon, så vi har bakat och bakat :)
Sy-rummet har stått ganska övergivet ett tag, men jag har en del färdigsytt som inte hunnits med att visats här, som tur är.
Som det här sol-livet till storasyster efter eget huvud. Ett rakt tygbit med några resårer fastsydda upptill, axelband och vågig söm nertill. Tyget är en fd gardin från Kupan förstås.
Knodden är beräknad till slutet av juli och vad jag har förstått av andra gravida bloggerskor kan det vara lite si och så med att sitta vid symaskinen den sista tiden. Alltså lika bra att passa på och sy nu då medan jag ännu når fram till maskinen ;)
Sportlov till trots så har vi haft riktigt vårväder i flera dagar. Tja förutom tisdagen då marken var vit igen, men bara i några timmar, sen övergick det till regnande...Men 3 dagar med strålande solsken är inte illa för att vara sportlov kan jag tycka :D

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag och hoppas att solen skiner på er också!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Mojebarn sa...

Åh, det var länge sedan jag läste bloggar. Men vilken kul överraskning. Grattis till Bebben och till det positiva beskedet på KI. Mys riktigt mycket.

Syserine sa...

Gått att allt ser bra ut med stora fröet! Jag har också börjat planera för sommarsömnad, våren är ingen sytid för mig, då är det mer ute som gäller. Sydde ett linne här i veckan, men det blev för trångt...