fredag 23 mars 2012

Mössor till Nepal *2*

Efter en helt full-tecknad vecka som gått väldigt fort njuter jag idag av att "bara-vara" och av den värmande vår-solen :) Har bara en sak i huvudet vad gäller handarbete för tillfället och det är naturligtvis insamlingen till Nepal. Med andra ord så är det här veckans skörd av mössor som jag stickat på om kvällarna framför teven. De övre är av diverse restgarner som hittats i gömmorna. Skiftar lite i storlek gör de också, men vad jag har förstått så är det en hel del prematur-bebisar som föds i Nepal, därav att jag gör en del ganska små.
Och två av lite rester från Carro Magic-garnet.
Var och hälsade på min mormor i veckan och fick då med en påse restgarner hem, så flera mössor ska det bli gjorda innan insamlingen är över för den här gången. Jag är så imponerad över alla fina mössor man ser runt om i bloggarna nu. Själv har jag fastnat för den här modellen från Strikk till Nostebarn som är väldigt snabb att göra.

Hoppas vårsolen lyser över er också och att ni får en trevlig helg!

4 kommentarer:

Annika GW sa...

Fantastiskt fint arbete och vilket engagemang! / Annika

hönapöna sa...

vad fina mössor du har gjort, och till ett så bra ändamål... vackert!

Beas sa...

Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

Hoppas att du vill vara med igen.

Kram Bea

Beas sa...

HÄRLIGT!

Jag skriver upp dig i länklängden...ett varmt lycka till med stickning och andra projekt!

Kram Bea