måndag 12 mars 2012

Liten gosse-tröja och vårtecken

Den här tröjan lades upp på stickorna någon gång i januari, efter mönster i Sticka till Babyn (N Sagulin). Jag skulle förminska så att tröjan skulle bli lagom för en färsk liten bebis, men den här såg jag blev ändå för stor så jag la den åt sidan och började om. Och det blev ju den här . Men eftersom jag verkligen avskyr att rippla upp nånting så valde jag ändå att sticka klart den här nu senare. Och eftersom vi nu vet att det väntade ny-tillskottet blir en gosse så passade det ju ännu bättre att den fick bli färdig istället för upp-ripplad. Hade jag det på känn måntro när jag la upp en blå tröja??? :) Stickad i Drops Cotton Light och storleken är ca 6-9 månader skulle jag tippa. Hoppas iallafall att den blir lagom till "lille sjuan" till nästa vår.
Helgen har bjudit på härligt vårväder igen. Snödropparna har stått här ett tag redan.

Men nu börjar det till och med kika upp tulpan blad ur rabatterna!

Det lär inte dröja förrän hela gräsmattan är fylld av dessa gula skönheter, men än så länge är dem ganska blygsamma. Igår hade vi premiär med mellis i trädgårdsmöbeln. Jag satt tom ute och stickade i solskenet ett par timmar, visserligen med filt om benen och tjock jacka, men åhhh va mysigt :D

Våriga hälsningar!!!

Inga kommentarer: