måndag 16 januari 2012

Lila bebiströja

Vissa dagar är det svårt att göra det man egentligen har tänkt göra, som i helgen. Min plan var att få klar stora-systers beställda tröja, istället blev det en bebiströja stickad...OCH ett par vantar påbörjade, hm!
Vad har jag för ursäkt då? Tja, Stora-systers tröja stickas på grova stickor och efter mycket stickande med sådana får jag ont i pekfingret på högerhanden, känns som att jag tagit blodprov 10 gånger eller nåt sånt. Så det fick bli stickning med mindre stickor ett par dagar, så kan jag ta tag i hennes sen igen :)
Lila bebis-tröja strlk 62/68 i Drops Paris färg nr 8. Klar på knappt två kvällar, sånt kan också göra att man prioriterar bebisplagg framför större ;)


Äntligen har vi fått vitt på marken och några minusgrader. Ungarna är superglada och har tillbringat större delen av helgen utomhus :)
Och ut ska jag med små-töserna+hundarna nu också,

ha fortsatt härlig måndag!!!Posted by Picasa

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fiin! Skulle vara roligt att ha fler bebisar i omgivningen att sticka åt, för det är sant att det är mycket roligare då det går snabbt :-).

Emilia sa...

Vilken söt - härlig lila färg!

Helena sa...

Vilken underbar tröja!!! Känner så väl igen det där med att skjuta upp det som måste göras och istället göra det som är lustfullt och går undan:)