måndag 23 januari 2012

Ett värmande förkläde

Min favorit bland mönster-böckerna har varit framme igen; Carefree Clothes for Girls (Junko Okawa). Ett "apron" i ett ylle-tyg, en stuvbit som jag hittat på Kupan. Även mormors-rutan är från Kupan, låg i en påse med små restgarner. Storlek 4 år, men den passar båda mina flickor lika bra.

Blev väl inte riiiktigt så mycket kreativt gjort i helgen som jag hade hoppats. Både jag o lill-skrutt är förkylda och var allt annat än piggelina under lördagen. Det enda som blev gjort vid symaskinen var att laga äldsta sonens jacka samt fålla en gardin... riktig tråk-göra med andra ord. Men gick och la mig halv nio (!!!) på lördag kväll och lyckades därmed uppbringa mera energi under gårdagen. Sambon var dessutom så omtänksam att han (förutom att köpa hem nya Ottobre till mig) har ordnat en klippbord till syrummet, så att jag ska slippa krypa omkring på golvet och klippa vilket börjar bli ganska jobbigt nu...Men för att få plats med det behövdes en rejäl städning/uppröjning. Undrar vart alla kassar/påsar/tyghögar som samlas kring golven kommer ifrån...? Små troll på besök om nätterna eller ;)
Ha en härlig början-på-veckan-dag!!! Posted by Picasa

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Superfint förkläde.
Måste nog rota lite bland alla mina tyger och börja producera lite mer till barnen.
Har haft en liten sypaus sedan jag sydde som besatt för att hinna få ihop mina väskor till julmarknaden men nu börjar det klia lite i fingrarna igen.
Dessutom växer ju barnen oavbrutet och sliter byxor minst lika mycket oavbrutet ...

retrostuff sa...

Jättehärligt förkläde! Sen ler jag åt att vi som syr kryper omkring på golvet. Fast hur mycket klippbord jag än har, så åker vissa klipp ner på golvet ändå. Hoppas förkylningen ger med sig.

Helena sa...

Vilken fin förklädesklänning!!! Å vilken omtänksam man du har. Känner igen det där med en massa bråte som helt plötsligt bara finns där; tygavklipp, trådhärvor, måttband m.m. som bara ligger och dräller. Går helt på din teori om troll som kommer om natten;) Låter mest logiskt tycker jag....för inte kan det väl vara vi???!!