onsdag 4 januari 2012

Smarta babybyxan x 2

Och äntligen har jag hittat felet och allt fungerar igen :)
I mellandagarna har det blivit en hel del tv-tittande och med det tillhörande stickning för min del. Två babybyxor var först ut. Beskrivningen hittade jag i Värma en Liten (Anna Braw). Ett snabbt litet projekt som inte kräver mycket garn, gick åt ett drygt nystan så ca 60 gram gissar jag. Resår varvat med moss-stickning. Använde Drops Paris till båda, den vänstra är egentligen mer grå-lila i verkligheten och inte rosa som det ser ut, men min kamera lämnar lite övrigt att önska. Färgerna är iaf nr 32 (grå-lila) och nr 10 (mörk turkos).
Storleken är ca 3-6 mån, fast det är beroende på om man har tygis eller vanlig blöja under förstås. Dessa är tänkta som "underbyxor" men om man stickar dem i ull-garn borde de funka som blöjbyxa till tygblöja kan jag tycka.

Nu ska här städas i sy-rummet så det kanske kan bli något sytt snart också.
Ha en härlig dag!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt kreativt! Byxorna ser ursöta ut!

Emilia sa...

Vilka söta babybyxor!