tisdag 3 januari 2012

Obloggade julklappar


Posted by Picasa

Joho, ingenting fungerar riktigt som jag tänkt mig ännu. Hade tänkt visa min mellandags-stickning idag, men istället får det bli några obloggade julklappar. Förstås så var jag ute i sista minuten med de sista. Så pass att flera hann bli inslagna utan att fastna på bild, men här är iaf några när jag som bäst höll på med paket-inslagningen.
Först örngott till alla fyra sönerna. De två äldsta har "japan-tyget" som gardiner i sitt rum, så det fick bli matchande. De två äldsta har dödskallar som gardiner o draperier i sitt rum. Båda tygerna är från Jotex.
Till yngsta sonen gjorde jag ett par påsar varav en som jag öronmärkte till alla hans femtioelva lego-gubbar som han alltid bär med sig i en plastpåse i vanliga fall. Hans pyjamas byxor fick bli på samma dödskalle-tema, men det tyget är en fyndad gardin från Kupan.
Jag hoppas att ni hade en härlig nyårsafton. Här blev det (som traditionen är) tre-rätters middag, filmmys och till sist ut och skjuta våra raketer och kolla in alla grannars fyrverkerier samt skåla i Pommac =) Sambon återgick till arbetet igår, men jag och alla ungarna njuter ännu av ännu en veckas jullov när man kan ta dagen som den kommer och göra lite som man vill. Men jag må säga att jag/vi saknar snön! Nu på morgonen när jag tog min vanliga tur ut till vedboden fick jag nästan vårkänslor!!! Fåglarna kvittrade och solen började kika fram på en klarblå himmel. Bäst att gå ut o njuta med andra ord!
God fortsättning!!!

1 kommentar:

Heimlaga sa...

God fortsättning till dig också! Här har vi snö så att det räcker...