torsdag 12 januari 2012

Storasyster har handlat garn!

På sen-hösten var jag och småttingarna vid ett tillfälle på Rusta som ju faktiskt numera säljer väldigt mycket garner, mestadels från Novita. Storasyster har numera inte bara mycket åsikter om tygval när jag ska sy åt henne, utan även vad det gäller garner. Jag skulle egentligen ha garn till brödernas raggsockor som jag stickade till julklappar, men kom därifrån med en hel del annat istället...Bl.a. det här Novita Rustika (som jag även gjorde en halsduk till K av till jul) och även Novita Fiesta-garn. Båda ville hon ha tröjor gjorda av! Men när jag nu skulle ta tag i det och sticka tröjor så kan jag bara konstatera att vinter har vi inte sett av här ännu och när dessutom båda garnerna gick i rött tyckte jag att det får räcka med en tröja och så fick det andra bli en väst istället. Västarna jag stickade åt tjejerna i höstas har blivit väldigt mycket använda! Eftersom kvicksilvret har legat på plus-sidan här på ön så är dem alldeles lagom att ha under jackan istället för tjocka tröjor. Och L blev tydligen nöjd med mitt beslut för så fort knapparna var på plats så skulle den på!

Mönstret jag använt är "det vanliga" från Pickles.no (gratis-varianten) och även den här gången använde jag stickor 10 så blev det lagom till L (som är en ganska robust snart 5-åringen).
Och så ville hon ha en röd tröja också ja...får väl lägga upp den på stickorna nu då ;)Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Kul när de har åsikter och önskemål som man kan tillmötesgå!

Unknown sa...

Hon ser nöjd ut, och fin är den ju verkligen! Fint garnval, tycker jag.