söndag 29 januari 2012

Till mina små målar-kluddar

Det målas mycket här hemma. Väldigt mycket. Och inte all färg hamnar där den ska om man säger så. Häromdagen såg mitt köksgolv snarare ut som ett målar-rum på konstakademin...Töserna var ganska granna de med... :) Så jag kom mig äntligen för att göra förkläden som de kan ha under sina målarstunder. Det hjälper visserligen inte golvet men det lindrar kanske mina tvättkorgar något.
Bland mammas mönster hittade jag ett enkelt förkläde som jag klippte till av vaxduk (köpt på det lokala lågpris-varuhuset) och kantade med skråband (från Bibbis). Behövde väl egentligen bara två men det blev tre av bara farten ;)

Kikade igenom högen med tillklippta plagg som legat sedan förra sommaren då jag hade en sy-paus. Där fanns bla. två kortbrallor som då var tänkt till stora-syster, men som denna sommaren snarare kommer passa till lilla-syster. Ingen skada skedd med andra ord fastän de fått legat till sig så länge.
Mönster Meedoms form 1 i storlek 4år. Tyget är från Stoff o Stil.

Hoppas att ni har en härlig skön söndag!
Själv snörvlar jag vidare vid symaskinen varvat med stickning framför skidåkningen på teven :)Posted by Picasa