onsdag 18 januari 2012

Tunika till mama!

En bit ganska tunt ylle-tyg som jag köpt på Kupan har legat och gäckat mig ett bra tag. Ville så gärna göra något till stora-syster av det, men misstänkte att ylle inte skulle vara alltför populärt. Trots det klippte jag till en singoalla-klänning åt henne i någon klipp-iver, sydde ihop den, men sen blev den av någon anledning liggande...Tills jag häromkvällen fick för mig att jag kanske skulle behålla den själv då, om nu inte madamen godkände yllet. Fast själv påstod hon att hon ville ha klänningen, tills det kom till momentet provning. -Den är stixig!
Jaja, var bara att byta ut resåren i halsen till en lite längre så passade den ju mig. Det är ju det som är det lustiga med singoalla-mönster :)
Istället för en klänning till snart 5-åringen blev det en tunika strlk M. Hade tänkt sätta en liten virkad duk på sniskan sådär, men det hoppade jag över när jag själv nu skulle ha den. Men zigzag-band ville jag ha!
Kommer passa perfekt ihop med min nya kofta som fyndades på mellandags-rean :)

Idag står det tandläkarbesök för 3-åringen på schemat. Hon ska dit på återbesök pga att hon vägrade öppna munnen i oktober! Återstår att se om hon tänker vara samarbetsvillig idag. Själv hävdar hon i allafall att hon minsann inte tänker gapa idag heller. 12-åriga brorsan ska också dit ska kanske det går när hon ser sin duktiga bror gapa....
Wish me luck! ;) Posted by Picasa

6 kommentarer:

Maria sa...

Underbar. Vilken fin modell. Är så nyfiken vad det är för mönster. Ha en bra dag

Lowella sa...

Amvände ett mönster från Making childrens Clothes av Emma Hardy, glömde skriva det ;)

Helena sa...

Men vad flitig du är!!! Ursnygg tunika! Tur att dotran avvisade den så att du kan ha den själv:) Tandläkaren ja, vi har precis fått kallelse till lilla A:s första besök...får se hur det går!! Lycka till med ert:)

Heimlaga sa...

Jättefin!

Emilia sa...

Vad snygg!
Min treåring ville inte heller öppna munnen ;)Hoppas det gick bra denna gången för er!

Lavali sa...

Lämnar ett tassavtryck när jag kikar förbi lite och läser.
Hoppas du får en fortsatt bra dag!

------------------

..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym eller dieter::..