fredag 20 januari 2012

Varmt om tå och topp

Barn växer så det knakar och även fötterna på stora-syster har vuxit till sig flera storlekar. Sockorna jag gjorde åt henne förra vintern har övertagits av lilla-syster och då måste hon ju få ett nytt par. Hon fick välja färg själv och de skulle vara blått! Stickade av Novitas 7 bröder.

På Husmorsskolans blogg hittade jag en liten söt babymössa som jag blev så sugen på att prova. Beskrivningen hittar ni här .
Dockan har lite för litet huvud men det var den närmaste storlek nyfödd jag hittade i flickornas docklåda.
Använde Drops Paris i färg 10, den underbara turkosa som jag kärat ner mig i! Måste ta hem flera nystan vid nästa garn-beställning :)
Fast den får vänta till februari eller så. Jag har handlat hem både rejält med garn under "mellandags-rean" och även tyger från SoS och JNY. Som det kliar i fingrarna nu att få sätta saxen i dem! Men den här veckan har sprungit fram i 180. Jag hoppas att helgen kommer att bjuda på lite mera tid för kreativitet =)
Trevlig Helg!

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina sockor och söt mössa!

Syserine sa...

Söt mössa och ser ut som ett ganska snabbt projekt!