fredag 27 januari 2012

Kreativ sjukdag och nyttosömnad

Det blir inte alltid som man planerat. Igår morse var det två små töser som hade feber, så musik-lekis fick vara för våran del. Kände inte mig så himla rask själv heller först. Tjejerna fick alvedon och det brukar ju ha den effekten på barn att efter en stund springer de runt som duracell-kaniner...
Min plan för kommande helg var att jag skulle fylla på frysen med bröd, men eftersom vi ändå var hemma och tid fanns så tänkte jag att jag tjuvstartar lite med brödbakandet. Båda töserna älskar att var med och pyssla med degen och deras bullar är nästan alltid betydligt kreativare än vad mina är. Eller vad sägs om Lowes bläckfisk och gubbe med stor näsa? Ella har gjort en lillebror...varpå Lowe kommenterade "-du har en väldigt ful lillebror Ella!" :)

Under eftermiddagen tog jag tag i ren nyttosömnad; underbyxor till L. Tyckte hon behövde ha lite nytt.
Mönster från SoS, tygerna från JNY och Shop Handarbete, trikåsnedslå från Bibbis.
Sen hade alvedonen ingen verkan på oss längre, alla tre på huve´i säng tidigt. Idag blir det inget bakande, vi håller oss nog till vattenfärg eller så :)
Ha en fin fredag!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Krya på er!!

Helena sa...

Men vilka fina underbyxor!!! Såna vill jag med ha;) Krya på er!