fredag 13 januari 2012

Liten kofta

En liten kofta har det även blivit under all stick-tid som jag tagit mig på sistone. Jag har använt mönstret till femtimmars-koftan ur Värma en liten (Anna Braw) men jag gjorde ett fel under hela oket! Ett av varven som upprepas ganska många gånger har jag läst helt tokigt på så oket är inte sig likt, men i slutändan blev det ändå inte så fel att det måste göras om eller så. När jag upptäckte det var jag dessutom redan nere på själva nederdelen, så attan heller att jag tänkte börja rimla upp!!! Det får bli vad det blir, tänkte jag och fortsatt, fast rätt läst resten av koftan. Ska man vara lite positiv kan man ju säga att det bara blev en annan typ av mönstring ;)
Storlek 3-6 mån stickad av Novitas Helen.

Trevlig Helg!!!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Emilia sa...

Vad söt!

Helena sa...

Men gu vilken söt liten kofta!!!! Tycker bara att det blev en cool effekt genom din "felstickning"...något som för övrigt händer mig ganska ofta av någon anledning...hmmm...inte kan jag väl ha för bråttom och vara slarvig inte?!! ;)