onsdag 14 mars 2012

Nya bänktrasor

Det är alltid skönt att få göra av med lite restgarner, eller hur! Så i helgen när jag satt ute vid söderväggen i solskenet med kaffekoppen bredvid mig och stojande barn runtomkring så gjorde jag av med lite rester jag hittat i gömmorna. Pyttelite lila och ett påbörjat nystan grönt bambugarn (Novita) hade jag med med mig i korgen. Ena trasan stickad i dubbelt garn, den andra i enkelt.
Hellre två trasor i skåpet än rest-nystan i lådan =)

Och nu har jag börjat på ett annat projekt som också lämpar sig väl till just restgarner, nämligen att sticka bebismössor till Nepal. Är du nyfiken på det och kanske också vill sticka för det ändamålet så kan du läsa mera här ,klicka vidare till Mössor till Nepal.

Önskar er en fortsatt härlig onsdag!

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Att göra slut på restgarner är märkligt tillfredsställande! Länkarna om mössorna funkade tyvärr inte!

Lowella sa...

Nu så ska länken fungera! :)