måndag 6 februari 2012

Ett gäng pyjamas-byxor

Vid ett besök på Kupan fyndades en förpackning helt nya t-shirtar i Storasysters storlek. Den översta i förpackningen hade en dinosaurie på bröstet och det var nog den som fick Storasyster att tjuta; Jag vill ha den! Mamma, köp den! Fem basic t-shirtar, alla gick i blått. Samtidigt fanns ett behov hos lillasyster för flera pyjamasar. Då norpar man ju sådana från Storasyrran som är på g att vara urvuxna. Och Storasyster får ha sina nya t-shirtar att sova i, men då behövdes det byxor till dem. Fram med blåa tyger och saxen.
De till vänster är gjorda av ett påslakan från Jotex, de högra är något viscoseaktigt återbrukat överdrag av nåt slag som jag också fyndat på Kupan.

De rutiga tyget har jag fått av sonens skolfröken, löv-tyget hittade pappa i sina gömmor, ett 5-metersklipp som mamma antagligen hade tänkt göra något av innan hon blev sjuk.

Efter en tuff fredag-lördag så började livs-andarna så smått komma tillbaka här i går. Sambon är visserligen hemma idag med, men på bättringsvägen och alla skolbarn sitter i sina bänkar idag istället för att ligga hemma under täcket. Jag hoppas att det fortsätter så.

Ha en härlig måndag i vinterkylan! Posted by Picasa

2 kommentarer:

Unknown sa...

Många fina pyjamasbyxor! Speciellt de blå gillar jag.

Heimlaga sa...

Det rutiga tyget känner jag igen, visst är det åt flanellhållet till? Sydde sånt till ett par sommarbyxor med uppvikbara ben till M när han var liten.