onsdag 6 juni 2012

Små-bitar kom till nytta



Inför att det kom hem paket med nya trikå-tyger gick jag igenom alla små bitar som blivit liggande. Något måste man väl kunna göra av dem med, tänkte jag. Jo då, man kan göra underbyxor till töserna av ganska lite tyg. Tom de allra minsta bitarna räcker åtminstone till grenkilar ;)


Och den lite större biten fick bli byxor till kommande knodden, varav ett par kortbrallor eftersom jag hoppas att det är högsommar-värme när han föds :)

Hoppas ni får en fortsatt härlig (ledig?) nationaldag! 


Själv ska jag njuta av att värmen solen o värmen kommit tillbaka.

2 kommentarer:

Emilia sa...

Smart sätt att använda varje liten stump!

Heimlaga sa...

Det är så roligt att sy små trosor, de blir så fina och det känns så bra att göra slut på spillbitarna. Men lilla G har säkert 20 par hemsydda trosor, + ärvda köpta efter stora systrarna, så hon behöver verkligen inga fler...Jag får kanske börja sy nästa storlek...
Just grenkilen är mitt minimimått, allt som är mindre försöker jag slänga direkt, annars kamnar det i spillbitslådan. Som väller över alla bredder....