måndag 20 januari 2014

Stickat åt sonen, Polen och mig


Äntligen stickat klart och sytt ihop en del som legat så där skämmigt länge. Den gråa västen var tänkt åt sonen, men jag tyckte till slut att den blev lite för kort så den kommer att få åka med ett paket som jag håller på med till Lodz, Polen. Gjorde en annan till sonen istället, i bomullsgarn visserligen, men han ska få en annan i ull också. Det är på gång! Den blå är stickad i Drops Paris och den gråa i Drops Nepal.


Och så har en halstub till mig blivit klar. Stickad på rundsticka bara runt runt runt var den till slut så tråkig att den blivit liggande. Började på den under vintern 2012!!! men det har varit värd att vänta på. Använde ett garn ( banderollen är borta) som jag köpt vid någon utförsäljning, men iaf så är det i den allra mjukaste alpacka som man kan tänka sig. Helt ljuuuvlig mot halsen, mmmm.

Inga kommentarer: