torsdag 7 oktober 2010

Gynther-blus i höstfärger


Jag har haft Gynthers bok säkert över ett år men av flera anledningar så har det inte blivit så mycket gjort från den. Inte förrän nu i höst har jag börjat botanisera bland hennes mönster. Dels är det ju för att man titt som tätt stöter på andra superfina plagg från hennes bok på andras bloggar, men även irl som kompisen Emma sytt jättefina kläder till sin lilla dotter. Så då fick jag en liten puff att ta itu med mönsterarken. Har tyckt det var svårt och reda ut alla grundformer b och g och e hit och dit, men nu tror jag att jag fattar =) Och det var ju inte så svårt när man tänkte till.


Det mönstrade tyget är en fd gardinkappa och det beiga en stuv, båda från Kupan. Skråband från Bibbis textil (såklart)! =)
Mönstret alltså från Gynhers i strlk 2 år.

4 kommentarer:

Cilipus sa...

Hei !!
Gynther er en super bok, har brukt den masse. Kjempefin høst bluse.
Ha en fin dag !!
Cecilie

Mojebarn sa...

Jag blir helt enkelt jätteinspirerad av att läsa din blogg :-).
Ha en fin helg.

Unknown sa...

Hei
Takk for koselige hilsener på bloggen min! Denne skjorten var helt fantastisk. flotte farger!

Lilla Gryn sa...

Jättesnygg blev den! Vad roligt att du hittade till min blogg och gjorde ett avtramp så att jag hittad din. Jättemycket fint att titta på. På återseende!!