söndag 10 oktober 2010

En lugn söndag




Efter en vecka som på sitt vis har varit kämpig så har vi haft en väldigt lugn o skön söndag. Tog tjejerna med på en promenad till ett hus som står tomt och där plockade vi kastanjer. Lowe tog uppgiften på största allvar.


Ella var mest fascinerad över hur lena kastanjerna är mot kinden och hur de lät när man slår dem mot varann.
Det märkliga var att Lowe envisades med att det var en hund i trädgården... "Titta mamma, där är en hund", sa hon och pekade men jag såg då ingen hund. "Vovve äter äpplen", sa hon igen o pekade in under ett äppelträd. Efter en stund stod hon och viftade som att hon schasade bort något och sa åt hunden att gå hem. Gumman som bott i huset sägs ha haft en tam räv så var det fantasi eller...???


Och så har jag tvättat tyger; en säck mattrasor för 30kr på Kupan som bl.a. innehöll de här. Jag erkänner, jag ÄR en tygoholic =)
Ha en trevlig söndagkväll!!!


Posted by Picasa

1 kommentar:

Mojebarn sa...

Man kan aldrig få för mycket tyg. Jag kan inte heller säga nej till ett tygfynd.
Mysig promenad. Undra hur det var med den där hunden.....