måndag 11 oktober 2010

Kylan har kommit!



Imorse hade vi det riktigt kallt. Det riktigt biter i kinderna när man stiger ut i morgonluften. Trots det älskar jag hösten! Se bara vilka färger det är i naturen. Det här trädet står på våran infart och jag blev ståendes där en stund idag på morgonen när vi väntade på skolbussen. Morgonsolen, himlen och löven...



I skuggan vid trappen bet sig ännu frosten kvar.


Näst äldsta sonen har fått halsduk och mössa stickad efter egna önskemål. Halsduken skulle vara smal så jag la upp ca 180 maskor på nr 8 och stickade 8-10 varv (minns inte riktigt), men iaf så slapp jag vända hundrafemtioelva gånger. Svart garn "Flip flop" från Novita.

Och så ett par benvärmare till åt mig själv av "Fiesta" från Novita.
Nu ska jag sy i knappar så imorgon kommer det något sytt hoppas jag...

Ha en fortsatt bra måndagkväll!

Posted by Picasa

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Så mysigt det ser ut alltihop-både naturen och hantverket! Jag gillar också hösten-åtminstone sådana där klara krispiga dagar...