lördag 30 oktober 2010

Systrarnas Halloween-klänningar

Strax efter Halloween-helgen förra året hittade jag det här "läskiga" tyget på Kupan. Det var en ganska stor bit, dryga 2 meter säkert. Så nu i år var jag ju bara tvungen att göra något av det till Halloween, även om jag har väl tänkt att de ska kunna använda dem även efter helgen. Lilla-syster fick en i den nya favoritmodellen omlott-klänning. Svarta satinband runt ärmarna som lite extra dekoration.
Stora-syster gillar hängselklänningar så det fick hon då förstås.

Svarta knappar från mina gömmor. Det blev en liten bit skråband över (från Coop) som var lagom lång till en rosett som jag sydde fast knuten så den ska hålla sig på plats.
Framförallt stora tjejen är inne i nån "monster-fas" så hon tycker det är hur häftigt som helst med spindelnät och döskallar =) Däremot verkade inte kameran gilla nätmönstret, hade svårt att fokusera... Får se om det går bättre med live-bilderna, de kommer så småningom.
Trevlig helg allesammans!


Inga kommentarer: