tisdag 5 oktober 2010

Gott & Blandat


Sitta i tv-soffan utan stickning har blivit en omöjlighet för mig. Det har blivit lika beroendeframkallande som gottis-skålen en gång varit =) Bl.a. har det blivit de här två mössorna. Båda är stickade i Carro Magic från Marks & Kattens.
En av sönernas klass ska sälja på en julmarknad och det var meningen att jag skulle lämna stickade/sydda saker dit men det passade sig bara med hembakat, så vi får väl se. De andra av mina skolbarn ska säkert vara med och sälja på andra marknader så de kommer säkert till nytta.


Samma sak med halsduken egentligen, men den har jag inget emot att behålla själv =) Otroligt mjukt och härligt lila garn med smala silvertrådar i ull/akrylblandning Red Heart från Westminster. Stickade på stickor 12.
Och så en svart bas-top till mig själv, alltid användbart. Mönster och tyg från Stoff o Stil


Håller så smått på att komma i ordning i mitt sy-rum. Allt tar sin lilla tid. Ägnade några timmar på lördagen åt att färgsortera tyger, några timmar på söndagen åt att klippa till några plagg. Sy-ivern börjar komma tillbaka på allvar igen så det är väl bäst att hoppa på tåget medans det infinner sig. Önskar endast att dygnet hade några timmar till ;-)

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Jag ser klart flera fördelar med stickningsberoende än gottisberoende...Slutresultaten, t ex!