onsdag 27 oktober 2010

Knapp-frosseri!!!

Några av alla mina knappar. Stora knappar i en plåtburk.

Röda, gula, blå. Några med mönster på.

Tryck-knappar. Barn-knappar. Blandade udda knappar.


Ögon-godis-knappar på sybordet. Mina favoriter; de gröna o de oranga i den näst längst till höger.





Min mamma drev tillsammans med sin moster en kläd-affär i några år på 70-talet. Innan hade det varit en kombinerad kläd- och sybehörsaffär och de tog även över inventarierna från den. När sedan affären slog igen -77 delade de upp allting mellan sig. Mammas skatter har jag ju redan lagt vantarna på. Nu börjar min gammel-moster att gräva fram sin del. Nyligen hade hon hittat knappar. Ville jag ha dem? OM jag ville!!! =)))
Det är väl med knappar som med tyg; den som har flest/mest när den dör vinner!

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Heimlaga sa...

OK, den tävlingen kan jag nog vara med på, även om jag inte är mycket tävlingsmänniska i övrigt...!
Har du för övrigt hört Rådd-djurets visa ur Mumintrollen? han var också knappsamlare.

Anonym sa...

Oi, så fine knapper! Fra den rette tidsepoken!

finnkids sa...

Åh vilka fina knappar! Du har något att hämta hos mig! :-)

Anonym sa...

Jag kan också utmana. Om jag någon gång får städat i mitt syrum ska jag fota dem också. :-)

Jeppe sa...

Underbara knappar, det är lätt hänt att man samlar på sig lite för många!

Jag ser att du länkar till vår gamla blogg bonkelimini.blogg.se kul! Vi har en ny blogg här nu om du vill ändra!: http://bonkeli.wordpress.com