tisdag 26 december 2017

Berner-tröjor




Några dagar innan jul hämtade jag hem mina nya glasögon och vips blev det såå mycket lättare att sy igen. :) Det underlättar helt klart när man ser vad man gör.

Tyget med sennen-hundar hittade jag i höstas hos zannas.se och det var ju ett självklart köp (med tanke på att vi har en berner sennen). Alla barn har önskat något av tyget, men Ozzy är den som gått och klappat på biten mest så jag började med han och lillebror som fick varsin tröja till jul. 

Vi har haft en väldigt lugn jul. Hela familjen var samlad på julafton, åt god mat och bara umgicks hela dagen lång. Igår på juldagen hade de stora barnen åkt vidare och vi hade "bara" fyra barn hemma. Regnet vräkte ner hela dagen, så det blev pyssel, spel, julmat och film-tittande för våran del. En liten stund satt jag vid symaskinen t.o.m. Annandagen går också i lugna mak. Sambon bakar gottis till kvällen, jag har varit ute med hundarna i blåsten och barnen roar sig med julklapparna. 


God fortsättning!!!

Inga kommentarer: